Д-р Антоанета Заркова
Йога и Аюрведа са съкровищница на човешката мъдрост. В дълбокото им познаване на физиологията на нашето тяло не се съмняваме, знаейки съвършените техники за пречистване и поддържане на здравето.
Древните мъдреци са познавали съзнанието толкова добре, колкото и физическото тяло. Те са изработили съвършени техники за въздействи евърху него, нещо толкова фино и неуловимо.
В Адвайта веданта Атман е Абсолютът, вечен, независим от пространството, безпричинен, неизменен и безкраен. Той е чисто съзнание, източникът на всички феномени и обекти в света.
Когато Атман започва да се проявява първа възниква Ахамкара, егото. Някои превеждат този термин като “ставам различен”. От непроявената материя се диференцират определени форми; от вселенския Атман се формират индивидуалните Атма.
Ахамкара е фино съзнание за отделния Аз и е част от вътрешния инструмент, който скрива Атман от който е произлязъл. Ние се идентифицираме с ограничените ни тяло и ум и възприемаме вселената като съставена от безкрайни отделни компоненти.
Крайната цел на редица духовни практики е да отидем отвъд тази заблуждаваща Ахамкара и де се слеем отново с Атман (1).
Единението с висшата реалност, САМАДХИ е крайната цел на Йога и се постига чрез продължителна медитация.
Пълния текст на тази статия може да прочетете тук